בתים מדליקים

תאריך:

מפגש הכנה בתים מדליקים- יצירת פנסים לבתים מפגש בנושא פסטיבל חברתי 20/11/2018 17:00 עד 21:00   
בתים מדליקים 03/12/2018 17:00 עד 23:00   
בתים מדליקים 04/12/2018 10:00 עד 23:00   
בתים מדליקים 05/12/2018 10:00 עד 23:00   

מקום:

ישובי עמק חפר

סוג:

אירוע קהילתי

קהל היעד:

קהל רחב

מספר משתתפים:

מעל 1000

מטרות:

יצירת מסורות חד/ות ושימור מסורות קיימות סביב לוח השנה העברי כציר מרכזי בפיתוח קהילתי בעמק חפר .

יעדים

המרחב הציבורי של עמק חפר מהווה מרחב לשיח יהודי - תרבותי בהובלה של שותפים פעילים מהעמק .

יעדים
ליצור בעמק חפר מסורת של קיום אירועי תרבות יהודית ישראלית במרחב הציבורי בהובלה של פעילים ומובילי שינוי
תושבי העמק פותחים את בתייהם לארח תושבים ברוח חג החנוכה
יצירת אירוע המבוסס על התנדבות ונתינה

מדדי הצלחה:

  • הרחבת מעגל השותפים באירוע בתים מדליקים -כ- 50% בתים חדשים ומרצים חדשים במצטרפים לפרוייקט
  • השתתפות של בעלי הבתיםף, מרצים וצוות המיזם במפגש ההכנה
  • יצירה של הודה וחשיפה רחבה של המיזם ברחבי העמק
  • השתתפות של כ- 1000 תושבים מכל רחבי העמק
  • שיתוף פעולה פורה ומדויק עם שלוחות המרכז הקהילתי

רציונל:

חג החנוכה מזמן לנו פלטפורמה למפגש בין תושבים , סביב הדלקת נרות ותכני החג. חג שנפרס על פני שבוע ימים ומאפשר ליצור בתוכו מיזם קהילתי רחב.

תוכן:

כ-50 בתים ומקומות ציבוריים שנפתחים לאורך שלושה ימים עם תכנים מגוונים מערבי מוסיקה , דרך לימוד ברוח החג, יצירה אמנותית, מפגשים עם מרצים בנושאים של הנפש, הסטוריה , מנהגי חג, ספרות , אמנות ועוד. מפגשים לילדים ולמבוגרים

תמונות:

ספקים:

הסברים:

השנה כמיטב המסורת פתחנו 50 בתים של הרצאות , מפגשים , מוסיקה , תנועה ולימוד.
נעשתה עבודה אישית עם בעלי הבתים (כמעט עם כולם) לדייק ולחדד תכנים ואת ההכנה של הבית לקראת האירוע .
השנה שינינו את מודל ערב ההכנה ויצרנו מגש שבחלקו הראשון היה מיועד לכל המארחים , אפשר היה להביא גם את הילדים, - יצירת מנורות ממוחזרות שהיוו גם סמל לבתים המדליקים וניתן היה לזהות בעזרתן את הבית המארח. כל מנורה כזו שקפה את ייחודו של הבית ושל המשפחה המארחת.

תובנות:

עדיין אנחנו מרגישים שנדרש חידוד ודיוק של התכנים בבתים .
לאור שיחת סכום עם מנהלות השלוחות שותפות לארוע יש בקשה ורצון לחדש, למצא דרך להגיע לבתים חדשים.
צריך לייצר מקוריות במיתוג ובפרסום - לרענן את המוכר והידוע . תובנות מערב ההכנה - החלק הראשון של הכנת המנורות היה נפלא, אך לחלק השני שהיה מפגש /הרצאה נשארו מעט מאוד אנשים.
דבר שדורש - בחינה חדשה למודל זה .

תקציב כולל:

עד 20,000 ₪

צור קשר:

חומר פרסומי ושיווקי:

גילאים:

קהל רחב

מאפיינים:

פעילים ומתנדבים

גופים שותפים:

מקומי:
ללא שותפים
מועצה דתית
המרכז הקהילתי
ארצי:
ניצנים
משרד ממשלתי:
ללא שותפים
פילנתרופיה:
ללא שותפים

מרחבי פעילות:

מרחב ציבורי