ארועי מעגל השנה: (האם)"אין לי קיום בלי הברקים והקולות ששמעתי בסיני"

תאריך:

ערב תיקון שבועות אנשי חינוך 04/06/2019 19:00 עד 22:00   

מקום:

בית ספר נופי וגולן

סוג:

יום עיון

קהל היעד:

אנשי חינוך

מספר משתתפים:

עד 100

מטרות:

מפגש ושיח בין זהויות בגולן

יעדים
השתתפות של כ-50 אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי מ-10 מעגלים שונים בגולן
קיום שולחנות עגולים שייאפשרו מפגש ושיח בין עמדות שונות
בחירת נושא שייאפשר מפגש אינטלקטואלי ורגשי רלוונטי ומעורר

העמקת ידע בנושאי יהדות ישראלית ומתן משמעות למעגל השנה

יעדים
הרצאה ודיונים שייחברו בין חג שבועות ותכניו לחיינו היום

הרחבת קהל היעד באמצעות הרחבת שדות התוכן של עיינות

יעדים
קיום ערב ייעודי לאנשי חינוך

הרחבת והעמקת העבודה עם אנשי חינוך בגולן

יעדים
בניית משותפת של הערב עם נציגי צוות היגוי חינוך, נציגי בתי ספר, ועם מנחי מחלקת ילדים ונוער

מדדי הצלחה:

  • השתתפות של כ-50 אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי מ-10 מעגלים שונים בגולן
  • המשתתפים יעידו בסיום הערב על מפגש מעורר מחשבה, השראה ועניין ועל רצון לקיים ערבים כאלה בעתיד
  • במהלך הערב נזהה כ-5 משתתפים פוטנציאליים לצוות היגוי חינוך ולהובלת מפגשים דומים בעתיד
  • 75% מהמשתתפים יהיו אנשים שלא מהווים חלק ממעגל המשתתפים הקבוע של עיינות.

רציונל:

ערב העמקה, השראה ושיח בין אנשי חינוך בגולן לקראת חג שבועות כחלק מהמטרה ליצור שפה יהודית-ישראלית רחבה בין אנשי חינוך בגולן

תוכן:

שולחנות עגולים שיובילו דיון ושיח ע"י מנחים מהגולן, - דיאלוג בין שתי דמויות מוכרות. (הוצע הרב יצחק בן פזי ושי זרחי, - דברי נעילה.

ספקים:

הסברים:

הגיעו כ-35 אנשי חינוך בעיקר מבתי הספר ובית הספר המארח במיוחד. ... מי הגיע! אחרי זה מי לא הגיע!
העיתוי היה בעת בה הרבה אנשי חינוך היו עסוקים באירועי שבועות ביישובים ובבתי הספר. בנוסף, לא הצלחנו להעביר את האחריות והשותפות בגיוס משתתפים לצוות היגוי חינוך ולבית הספר המארח.
• יעד: קיום שולחנות עגולים שייאפשרו מפגש ושיח בין עמדות שונות
נוצר מפגש מעניין ומפרה בין עמדות שונות – בהכנת הערב, באמצעות המפגש בין זוג מנחים מגוונים בכל מעגל, ובתוך המעגלים עצמם בערב. אנשים יצאו בהתרוממות רוח מהתוכן ומהמפגש.
יעד: בחירת נושא שייאפשר מפגש אינטלקטואלי ורגשי רלוונטי ומעורר
הנושא היה רלוונטי ונגע ועורר מאוד את המשתתפים. ייתכן שהיינו צריכות לשנות את הכותרת כדי למשוך עוד יותר.
הנושא ודרך העברתו יצרו קשר משמעותי ורלוונטי של חג שבועות לחיינו, ולמחשבה החינוכית והחברתית של המשתתפים.
הערב היה מיועד לאנשי חינוך וכך הצלחנו להגיע לעבודה משותפת עם בית הספר האזורי ועם מחלקת חינוך. נכחו אנשים שהיו בהשתלמות המורים שלנו שאנו רואות בכך הצלחה של העמקת התהליך והמשך הקשר, יחד עם זאת היינו רוצות להגיע לעוד אנשי חינוך מהיישובים ובתי ספר נוספים.
בנינו את הערב במשותף עם נציגי בתי ספר (בפועל – נופי גולן, הנחיית הפאנל, הנחיית מעגל, אירוח), עם צוות היגוי חינוך (שני מנחי מעגלים) ועם מחלקת ילדים ונוער (הנחיית מעגל). וזה ממש חלק משינוי שיטת העבודה שלנו.
מדדי הצלחה:
המשתתפים העידו בסיום הערב על מפגש מעורר מחשבה, השראה ועניין ועל רצון לקיים ערבים כאלה בעתיד, מקרב המשתתפים היו פרצופים חדשים שלא ראינו קודם לכן, התחילו קשרים חדשים והועמקו קשרים קיימים, יש מצטרף חדש לוועדת היגוי מקרב המשתתפים.

תובנות:

* לא נרצה לוותר עלך מועד זה בלוח השנה למרות העומס שחווים אנשי חינוך בתקופה זו, לכן יש להכניס את הערב מתחילת השנה בלו"ז השנתי של מנהלי חינוך ובתי ספר.
* ישנו פער בציפיות שלנו מצוות היגוי חינוך לבין פעילותו בפועל. כל נציג עסוק בפעילות המקומית שלו והציפיה לפעולה אזורית אולי לא מותאמת ליכולת, לפניות ולמוטיבציה. בתחילת השנה במפגש הראשון של צוות היגוי חינוך נעלה את זה לתיאום ציפיות מחודש לגבי פעולה אזורית, כדי להתאים בין הציפיות שלנו ליכולות בשטח. שנה הבאה היינו רוצות ליצור צוות משולב בהובלתנו.
* הערב הזה היה נסיון ראשוני ומוצלח ליצור פעילות משולבת של אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. על בסיס ההצלחה של הערב ננסה להרחיב את צוות ההיגוי חינוך גם לתחום הבלתי פורמלי באמצעות שיתוף של מחלקת ילדים ונוער ומנהלי החינוך הישוביים. ובכלל לעבוד בתחום זה יחד, על אף האתגרים שדורשים הרבה השקעה.
* תפאורת הערב נעשתה מתוך חשיבה מעמיקה על הנושא, עם שותפה-פעילה שלנו שיזמה זאת בעצמה. התפאורה יצרה אווירה שבעצמה היה לה חלק בהחייאת החג והנושא, והתחושה הטובה של המשתתפים. יש משמעות לעיצוב החלל.

תקציב כולל:

עד 10,000 ₪

צור קשר:

חומר פרסומי ושיווקי:

גילאים:

מבוגרים (19+) י

מאפיינים:

צותים מקצועיים: חינוך, מתנ"ס...

גופים שותפים:

מקומי:
מועצה
מחלקת ילדים ונוער
המרכז הקהילתי
ארצי:
מכון הרטמן
משרד ממשלתי:
ללא שותפים
פילנתרופיה:
ללא שותפים

מרחבי פעילות:

פורמאלי